Subject page
This page lists information about subject http://linked.toerismevlaanderen.be/id/descriptions/8dd447b1-e37d-11ed-b6ca-e5a176a460b1 by displaying relations and properties
Properties and relations
Direct links from the subject.
Property | Value |
---|---|
8dd447b1-e37d-11ed-b6ca-e5a176a460b1 | |
In May 1892 Remi Vander Ghinste bought a house and annexes from a brewer for his son Omer. That same year the first barrels of “ouden tripel” made their way across the cobblestones of Bellegem. Following the production of Pilsner type beers, the brewery developed its own Pils beer which was sold under the brand name “Ghinst pils”. This was subsequently renamed “Bockor”, a contraction of the German word “Bock” and the French word “or”, thus creating the “golden beer”. In 1970 the brewery launched various Gueuze and fruit beers, but real success only followed at the end of 2008 when the combination of 120 years of craftsmanship and five generations of brewing tradition led to the creation of Omer, a high-fermentation blond beer. To highlight the family tradition the brewery changed its name to ‘Omer Vander Ghinste’. | |
In mei 1892 koopt Remi Vander Ghinste voor zijn zoon Omer een woonhuis met bijbehorende gebouwen van een brouwer. Datzelfde jaar nog rollen de eerste vaten Ouden Tripel over de Bellegemse kasseien. Wanneer de pils aan zijn opmars begint, ontwikkelt de brouwerij haar eigen pilsbier dat wordt verkocht onder de naam Ghinst pils. Het bier wordt later omgedoopt tot Bockor, een samentrekking van het Duitse woord “Bock” en het Franse woord “or”, het gouden bier dus. In 1970 lanceert de brouwerij verschillende geuzes en fruitbieren. Voor het grote succes is het wachten tot eind 2008, wanneer de combinatie van 120 jaar vakmanschap en vijf generaties brouwtraditie leidt tot het ontstaan van Omer, een blond bier van hoge gisting. Om de familietraditie te benadrukken verandert de brouwerij haar naam in Omer Vander Ghinste. |
References
Inverse links to the subject.